Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując przypuszczalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
zdjęcia lotnicze
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wobec tego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście opracować swój osobisty smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on trafny technicznie oraz bezproblemowy.